Mina barn och jag

Mina barn och jag
Mina barn och jag

torsdag 6 oktober 2011

Permis!

Imorse var Alex bättre och vi fick ta hem Alex på permis i hela sex timmar! Lyckan var stor när vi körde hem för att bara gotta oss en stund. Vi hann steka lite pytt i panna och ägg innan Alexander fick ont igen och efter en temp som visade 38,6 var det bara att köra tillbaks till NÄL utan det goda hembryggda kaffet och utan det varma badet som vi alla såväl behövde. Tillbaks på  NÄL börjar det pratas om att byta penicillin, vancomycin nämns och vi blir iskalla. Vi vet ju vad det betyder..fast på rum 12 över helgen. Tack o lov så visade  nya blodprover att crp (infektionsvärdet) inte stigit som de befarade och något vanco sattes inte in. YES!
De neutrofila har inte riktigt börjat stiga ännu utan är riktigt låga vilket förklarar febern. Vi pustar ut! Alexander mår mycket bättre nu på kvällen och har fått i sig både yoghurt och favoriten nyponsoppa. Kanske kanske det  börjar vända nu på allvar..vi hoppas hoppas...

1 kommentar: