Mina barn och jag

Mina barn och jag
Mina barn och jag

torsdag 13 oktober 2011

4 dagen på cc blocket

Nu är  Alexander på NÄL och får behandling. Just nu får han eposid mellan 8 och 10 och sedan får han åka hem på permis till klockan 8 ikväll. Vilken lyx med tanke på vad han brukar få gå igenom under de andra blocken. Imoron ska han få methatrexat i ryggvätskan och han funderar denna gång på att inte sövas utan vara vaken. Han har inte bestämt sig riktigt ännu hur han ska göra. Han vill såklart hem och fira helg tidigt om det går. Imorgon ska vi iallafall ha riktigt fredagsmys, det var så länge sedan vi var hemma en fredag så nu ska vi fira ordentligt! Håller tummarna att han denna gång ska få vara hemma en vecka denna gång. Så länge har han inte varit hemma sedan han blev sjuk. Han är så värd det!!
För er som läser och vill veta mer just om Alexanders sjukdom kan kika in på länken nedan. Bra sida från Barncancerfonden där man både kan hitta fakta och bra tips och råd.
http://www.barncancerfonden.se/Fakta/Barncancersjukdomar/Lymfkortelcancer/

Om du som jag vill stödja barncancerfonden kika in på länken och se hur du kan stödja forskning kring barncancer.
http://www.barncancerfonden.se/Gavor-Bidrag/

1 kommentar:

  1. Måste säga att det är en väldigt bra blogg.
    Tusen kramar.........

    SvaraRadera