Mina barn och jag

Mina barn och jag
Mina barn och jag

tisdag 18 oktober 2011

Mitt stjärnöga

Idag har Alexander varit på onkologen och tagit de vanliga proverna. De vita håller återigen på att gå ner och var idag 1,4 de neutrofila var 1. Än är han iallafall inte jätteinfektionskänslig det blir han först under 0,5. Hans hb var 113 och trombisarna 102 så det var ok. Det som jag blev mest glad för i alex provsvar var att det fruktade crp bara var 1,2!!!! vilket betyder att än så länge har han ingen infektion eller neutropen feber  så till NÄL s´ka vi väl inte behöva åka ikväll iallafall...peppar peppar.... Trots det så är jag orolig för att jag smittar/smittat honom med min jobbiga förkylning, eller rättare sagt det som var en förkylning igår blev en luftvägsinfektion idag som resulterade i astma, kortison och antiobiotika.
Min dröm att bara umgås med familjen och ha det gott fick ett snöpligt slut. Har mest varit i mitt sovrum livrädd för att smitta ner Alle. Vi hooppas och tror att han slipper min fförkylning iallafall.
Christoffer kämpar på i skolan och just nu sjunger han "substantiv är namn på ting....""tänk att den gamla sången som jag tragglade i skolan för decennier sedan fortfarande används och faktiskt är lika nyttig då som nu. Tack vara Christoffer så blir det lite vardag i allt detta. Han håller oss lite utanför cancerbubblan så att säga. Mitt lilla stjärnöga får oss alla att le och må gott!

2 kommentarer: