Mina barn och jag

Mina barn och jag
Mina barn och jag

tisdag 4 oktober 2011

Nu har det vänt!

Äntligen börjar Alexanders blodvärden att krypa uppåt igen och med det kommer hoppet att även Alexanders mun kommer att läka och bli bättre LPK de vita blodkropparna är nu uppe i 1,4. Crp har gått ner från 103 till 91 vilket känns bra. Kanske kanske är infektionen på väg att ge sig, vi hoppas...Alexander fick blodtransfusioner igår så även hans HB har gått upp, vilket gör han lite piggare samtidigt har han fått tillbaks färgen i ansiktet.  Alexander har gott hopp att snart få komma hem och det har jag också. Som man längtar efter att få sova i sin egen goa säng, dricka kaffe framför den öppna spisen och om så bara för ett ögonblick även kunna tänka på något annat än cancer provsvar och infektioner. Vi hoppas vi hinner vara hemma några dagar iallafall , nästa blockbehandling börjar på måndag den 10 oktober. Det är nummer 3, vi räknar neråt efter den har Alexander gjort mer än hälften av sina behandlingar. Det vi väntar på nu är att de gör någon form av röntgen av tumören så man kan få det bekräftat att behandlingen verkligen gör effekt. Det skulle ge mig mer kraft och Alexander ännu mer energi att kämpa med de tuffa behandlingarna. Vi hoppas det blir snart, vet att jag kommer vara som ett nervknippe efter röntgen och tills dess läkarna kommer med beskedet.. får ta i det när den dagen kommer. Alexanders läkare tycker han är otroligt tapper och en riktig kämpe, hur ont han än har finns alltid plats för ett leende på hans läppar, det säger mycket om vilken fantastisk kämpe Alexander är! För det är han verkligen... helt fantastisk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar