Mina barn och jag

Mina barn och jag
Mina barn och jag

tisdag 1 november 2011

Andra dagen på AA blocket

Åter på Östra och Alexander är inne på dag två på AA 24 blocket. Idag är det methotrexatet som pumpas in. De gula blåsgifter som Alex kallar det. Han brukar ju få massor av blåsor i munnen av det. Idag ska han också få samma cellgift i ryggen men han har valt att inte sövas denna gång utan han tar lustgas som funkade bra sist. Vilket novemberlov killarna får! Alex får behandling och Christoffer får tillbringa lovet på sjukhuset han med. Men ingen av dem klagar de är så tappra båda två! Vi får försöka ha ett så bra lov som möjligt iallafall. Igår serverade barncancerfonden en jättegod halloween buff'e som var mycket uppskattad. Idag är det havs disco och musikunderhållning så det händer ju lite roliga saker här under höstlovet. Ty ärr så är det mest anpassat för de yngre barnen men Alex har sin kompis här hela veckan så de har ju roligt iallafall. Längtar till helgen när vi alla är hemma igen!

2 kommentarer:

  1. Hej på er hela gänget!
    Tänker på er nu när ni är på östra, gott att ni är tillsammans alla tre! Mysa så mycket ni kan, ät god mat, drick saker som bubblar och ha det så bra ni bara kan! Heja världens modigaste Alexander och heja brorsan och allramest heja världens bästa Ulrica! Fortsätt kämpa, snart är ni hemma igen!

    Vi åker till Stockholm imorgon, i det här nya livet med alla omkullkastade planer kan man ju aldrig veta ... Men det känns verkligen som att vi kommer att komma iväg imorgon. Det blir några fina, glada dagar innan Näl nästa vecka.

    Mina allra varmaste hälsningar till er allia, från elsas mamma srina

    SvaraRadera
  2. Hej Stina! va glad jag är för er skull att ni får komma iväg några dagar. Det är ni verkligen värda. Vi har det ok faktiskt dagarna rullar på och vi har rum på Ronald så lite paus får vi då och då under dagen. Dina ord värmer verkligen och gav mig den lilla extra energin som jag så väl behövde ikväll! Tack ! Kramar alla och ha det nu så gott i Stockholm och njut varje minut! Alla hälsar! Kram Ulrica

    SvaraRadera