Mina barn och jag

Mina barn och jag
Mina barn och jag

tisdag 29 november 2011

Andra dagen på avdelning 321

Så var andra dagen på BB 24 blocket avklarad, sista blocket! Tyvärr är det också detta block som alex fått mest ont i munnen av. Sår och blåsor i massor. Idag blev methotrexatet klart och sedan fick han sin kvällsdos av cyklofosfamid. Nu är det inga mer cellgifter idag.  Vi hoppas att han slipper eller åtminstone inte får det så illa denna behandlingen. Idag har Alexander varit oerhört trött och har egentligen inte kommit ur sängen på hela dagen. Vi har alla sovit dåligt inatt vaknat varje timma antingen av droppställningen eller av sjuksköterskorna som besökt oss väldigt ofta under natten. Har inte sovit något alls idag och är helt slut själv. Niklas var med på sjukhuset och jag och Chrisotffer fick lite mamma-son tid. Vi har shoppat juklappar, ätit på MC och tagit en god fika. Ja god och god är väl synd att säga min latte som jag längtat efter hela dagen smakade diskvatten! Men vi hade en härlig dag och vi mös och pratade en massa! Imorgon är det ungdomskväll på barncancercentrum och Alex ser fram emot det. Bland annat kommer det massörer och sminkexperter dit. Ja massagen är såklart det som Alex ser fram emot. Efter det bär det av till NÄL imorgon kväll och där avslutas behandlingen!
Vi längtar faktiskt "hem" till NÄL. Personalen är underbar här med men på något sätt känner man sig inte så instängd på NÄL som man gör på Östra. Det faktum att två får sova hos Alex på NÄL är ett stort plus!
Vi donerade en hel del filmer och playstationspel till NÄL som killarna själva samlat ihop och det var mycket uppskattat! Vi ska göra ytterligare en rensning innan jul.
Nu blir det att bädda ner sig och ha en lång filmkväll här.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar