Mina barn och jag

Mina barn och jag
Mina barn och jag

torsdag 24 november 2011

Portkrångel

Nu sitter jag och Alex på Onkologen. Porten krånglar som vanligt men de fick in penicillinet iallafall. Proverna fick däremot tas i fingret. Hmm denna port à cath är den bästa som finns den krånglar inte ofta var informationen vi fick när den skulle sättas in. Den har inte gjort annat än krånglat! Men men nu sitter den ju där så Alex får stå ut med den ett tag till. Vi börjar äntligen se slutet på behandlingen nu!

1 kommentar:

  1. Hej! Så himla jobbigt med krångel med porten. Elsa har en cvk och den har tack och lov inte krånglat någongång, men den trixar till sig lite ibland när hon får infusioner ... det blir knorr på slangen ... det beror ju på att lilla fröken har dansat, och rört sig och varit glad, så det är ett mycket kärt bekymmer att trassla ut knorrarna. I börja av hela resan, när hon var så svag och medtagen blev det inga knorrar och det var sorgligt.
    Hoppas att det har löst sig för er nu och att ni kanske till och med har fått komma hem till pepparkakorna, myset och de tända ljusen.

    Idag fick Elsa (och de andra) en liten kusin. Klockan 09.36 föddes Morris, en underbart söt liten gosse. Det känns lika magiskt varje gång, lyckan är stor!

    Må gott och ha en fin dag! Kram // Stina

    SvaraRadera