Mina barn och jag

Mina barn och jag
Mina barn och jag

onsdag 2 november 2011

Dag tre AA behandlingen

Har varit en grå och mulen dag här i Göteborg och så även ine på rum 24. Allt har flytit på men Alexander har verkligen tröttnat på att vara här och vill bara hem. Men snart så är denna dagen slut och bara två dagar kvar. Idag får Alexander bara cytostatikan Holoxan annars är det bara dropp som gäller. Har pratat med läkaren idag också och han sa att tumören har blivit så liten att den är en tiondel av vad den var i augsuti då den var 18 lång 13 cm bred och 8 cm tjock. Vi vågar fira idag med! Det har inte riktigt gått in att den blivit så mycket mindre men jag är så klart väldigt lättad och glad att det går åt rätt håll. Viktigaste bedömningen är så klart efter att behandlingen är avslutad. Är den borta då så räknar de med att han är fri från cancer. Är den kvar tar de biopsi för att se om det finns cancer kvar (vilket det inte brukar göra enligt läkaren).
Vi hoppas och tror att allt verkligen ordnar sig och att tumören flugit sin kos vid det laget.
 För första gågen vågar jag ha lite tro på att det faktiskt ordnar sig trots allt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar