Mina barn och jag

Mina barn och jag
Mina barn och jag

söndag 29 april 2012

Golfrunda i underbart väder

Vaknade till ett regnigt småland i morse. Bestämde mig för att trotsa vädret och ge mig ut på en golfrunda. Det bästa med golfen är att man inte kan tänka på något annat än just golf, vilket är skönt då många undersökningar på min pojk väntar nästa vecka. Men även om jag bara tänkte på golf blev rundan allt annat än lyckad. Blött och regnigt och därmed känns det som man gick över en plöjd åker i fyra timmar! Skorna var flera kilo tyngre än de vanligtvis brukar vara..av lera och sten. Inte saknar man Floridas golfbanor nu? nej inte alls!
Jag älskar regn, blöta klubbor, griniga medspelare och lera som gör de mest välmanikyrerade händer att se trettio år äldre ut..Dessutom vore det ju synd att missa snålblåsten från norr som går igenom fyra lager kläder.
Nej jag saknar inte värmen och solen alls!
Var det någon som sa att det är valborg imorgon? isåfall har nog vädret missat detta datum. I maj ska det väl vara över 5 plus i allafall? Nåväl vi går ju mot ljusare och förhoppningsvis varmare tider.
Eftersom jag älskar detta vädret så mycket kanske det känns konstigt att jag redan nu planerar nästa solresa men jag anser att även om det blir en massa sol så blir det ju miljöombyte iallafall, även om jag såklart kommer saknar blöta kläder och leriga skor

1 kommentar: