Mina barn och jag

Mina barn och jag
Mina barn och jag

torsdag 3 maj 2012

GE BLOD!!!!!

Igår blev det en heldag på NÄL. Dagen startade med ett ultraljud på hjärtat som såg bra ut! Sedan sprang vi med en minut till godo till njurundersökning! Denna får vi svar på senare, efter det blev det möte med onkologen och sedan pricktest på allergi! Man kan lugnt säga att vi i princip avverkat de flesta avdelningar på NÄL och det innan klockan slagit halv två! Både jag och Alexander var helt slut. Utöver detta anmälde jag mig som blodgivare och fick därmed också hamna under nålen och en massa undersökningar!
Känns så bra att bli blodgivare då jag vet att utan dem hade Alexander inte klarat sin behandling! Han fick flera påsar blod och trombocyter under behandlingen och man kunde verkligen se hur gott det gjorde honom!
Ett par timmar efter det att han fått blod var han hur pigg som helst och hade fått tillbaka färgen i ansiktet! Därmed var den kritiska situationen avhjälpt!
Så jag passar på att tacka er alla som lämnar blod! Hoppas ni vet hur betydelsefullt det är och att ni räddat många liv däribland min Alexander!
Nu känner jag att det är min tur att ge någon annan möjligheten att klara av sin svåra sjukdom och återge färgen i någon annans ansikte!
Alexander var rörd uppe på blodcentralen han insåg så klart att det kanske var någon av de blodgivare som satt och läste i väntrummet som räddat hans liv! Han bestämde sig på plats för att skicka ett kort dit för att visa hur tacksam han är! Han vill gärna själv bli blodgivare men det får han aldrig bli pga hans lymfom. Men som jag sa till Alex jag lämnar för dig med!
Hoppas jag gett er som läser lite inspiration att också lämna blod! Min son lever tack vare alla blodgivare!
Anmäl er vi www.geblod.nu! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar