Mina barn och jag

Mina barn och jag
Mina barn och jag

torsdag 10 maj 2012

Tigers schema

Efter en lång dag med CT röntgen och spirometri undersökningar på Alex igår är vi nu ganska trötta på sjukhus. Vi trodde nog att det skull dröja ett tag innan vi behöver besöka soffan på onkologen igen men icke...måndag morgon blir det ytterligare röntgen men denna gång är det tarmen som ska undersökas...ska det aldrig ta slut? Förhoppningsvis får vi kanske ett preliminärt svar på röntgen då, är lite orolig för vad den ska visa. Men eftersom alla prover och så är bra så tror vi att även röntgen ska vara ok.
Vi hoppas hoppas och tror det!
Idag var en lugn och fridfull dag inplanerad då vi åter ska hitta energi i vardagen. Gissa vem som stred in i det sista mot den planen? Jo katten, vår lata smått överviktiga Tiger har helt andra planer för dagen. Hans fullspäckade schema startade med att han väckte mig tidigt med en duns då han putte ner min mobil i backen. Efter det har han hunnit med att putta ner en kopp kaffe från halvbänken, trasat de flesta av månadens räkningar och anfallit de tapeter som varit ivägen för hans framfart...Och än är han absolut inte färdig för tillfället riktar han in sig på vilken hämnd han ska utöva mot hunden som stal det sista torrfodret i hans matskål...idag gäller det att se upp för lugn och ro lär det inte bli tal om inte så länge katten har andra planer än vi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar