Mina barn och jag

Mina barn och jag
Mina barn och jag

tisdag 6 mars 2012

Operera ut port à cath

Nu är äntligen den hatade och älskade port à cath borta ut Alexanders kropp. Den ligger nu som en souvenir i en burk på hatthyllan där den hör hemma! Nu är alltså sista spåret av att Alex har haft cancer borta!
Själva operationen gick hur bra som helst egentligen skulle han sövas men han fixade det med endast lokalbedövning! Vilken kille! Nu har han däremot ont och det blöder en del från såret vi kan bara hoppas o tro att det läker fint utan komplikationer! Han fick penicillin i förebyggande syfte!
Dessutom fick han influensasprutan igen så vi hoppas att den hinner verka snabbt influensan har ju kommit hit i trakterna men peppar peppar vi har hållt oss friska!
Han fick också en boost av tidigare vaccinationer. Så man kan lugnt säga att han blivit rejält stucken idag!
Jag är bara så glad att det är över!
Bästa NÄL vilken suverän vård ni gett Alex under hela hösten! Och idag kan man verkligen tala om vård i toppklass!

1 kommentar: