Mina barn och jag

Mina barn och jag
Mina barn och jag

måndag 19 mars 2012

Min fighter vann över cancern!!

Nu har såret efter port a cathen läkt och Alexander börjar verkligen känna sig som sig själv igen.
Det har till och med blivit dags att beställa tid hos frisören! Svårt att tro att återhämtningen ändå gått så snabbt!
Om en och en halv månad väntar ny röntgen och tills dess kan vi knappast göra något annat än att försöka hitta tillbaka till vårt liv. Vi är på god väg...Alexander går nu fulltid i skolan och mår riktigt bra förutom att han är rejält förkyld. Vi andra har klarat oss än så länge men det dröjer nog inte länge förrens även vi börjar snuva och hosta.
Förra helgen hade vi besök av en familj med en kille i Alex ålder som också kämpat mot cancer och vunnit!
Killarna har blivit goda vänner. De har följts åt genom behandlingen, blev färdigbehandlade samtidigt och fick samma svar på slutröntgen. En liten rest på 1 och en halv cm är det enda spår som finns kvar att något som kunde tagit deras liv nu endast är ett minne blott.
Vi firade, pratade och grät om vartannat. Det var verkligen en fantastisk dag!
I sommar ska killarna på cancerläger tillsammans! Där får de träffa fler ungdomar som överlevt cancern!
Givetvis är oron kvar att cancern kommer tillbaka vet inte hur man ska leva med den, men vi firade att just idag är de friska! Just idag har de kämpat och vunnit över det värsta tänkbara! Idag finns bara lycka vem vet hur morgondagen ser ut?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar