Mina barn och jag

Mina barn och jag
Mina barn och jag

söndag 16 september 2012

Ännu ett steg på vägen

Efter en barnfri helg i Göteborg inser jag att jag kommit ett steg längre mot livet.
Har varit svårt att ens tänka tanken på att lämna barnen och då framförallt Alexander när allt varit som jobbigast. Nu har vi alltså haft vuxentid med shopping, god mat och framförallt tid för varandra.
Jag vet  ju faktiskt hur insidan på restaurangerna ser ut nuförtiden..Blivit uppdaterad på livet utanför så att säga. Inser att jag inte missat speciellt mycket, allt är underligt nog sig likt där vi lämnade allt för ett och ett halvt år sedan. Det är bara vi som förändrats.
Känner mig säker på att inom ett år iallafall är jag återigen ute och gottar mig....
Men hemma är allt bäst. Känslan av att mötas av mina killar, min galna valp och min något överviktiga och sura katt slår allt annat. Det är där mitt i kaoset av läxor, tonåringar, söndertuggade tofflor och tidningar som jag finner min ro!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar